The Adaption of the School Library to Modern Times. Wishes and Experiences

Número

Downloads

Article abstract page views:  212  

Info

Articles
127-136
Published: 02-05-2012

Authors

Abstract

In this article we shall show how we have created a school library for the C.E.I.P Gadir (Cádiz). We shall highlight the changes in the organisation and functioning of this library, and how his has affected the annual plan of action as regards: general and specific objectives, sequencing of activities, documentation proceedings, fomenting reading, timetable organisation, and the guarantee of student access to information and diverse materials in distinct formats. In this sense, we wish to highlight the integration of the school library within the teaching practice, and for this reason we shall relate our experience as regards our fomenting of reading within primary school.

Keywords

School library, educational establishment, new technologies, primary education, Reading.

Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Sánchez López, M. T., & Reyes, C. (2012). The Adaption of the School Library to Modern Times. Wishes and Experiences. Hachetetepé. Scientific Journal of Education and Communication, (4), 127–136. Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/hachetetepe/article/view/6370

References

Baro M. y otros (2001). Biblioteca escolar. ¿Para qué? Madrid: Anaya.

Carreras, C.; Martínez, C. y Rovira, T. (1997). Organización de una biblioteca escolar, popular o infantil. Barcelona: Paidós.

Bonilla, Cl. y García, J. (2003). La transformación de la biblioteca escolar en la sociedad de la información y el

conocimiento, en Perspectiva CEP. Revista de los Centros del profesorado de Andalucía, 6; 15-26.

Coronas, M. (2002). La biblioteca escolar. Un espacio para leer, escribir y pensar. Pamplona. Gobierno de Navarra.

García Guerrero, J. y Luque, J.M. (2011). Organización y funcionamiento de la biblioteca escolar

Tareas básicas. Sevilla: Junta de Andalucía.

Jordi, C. (1998). Guía práctica de la biblioteca escolar. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.

León Otero, L. y Martín Bris, M. (1998). Cómo organizar una biblioteca escolar (infantil, primaria y secundaria). Madrid: Escuela Española.

Ministerio de Educación y Cultura (1996). Un nuevo concepto de biblioteca escolar. Madrid: M.E.C.

Rueda, R. (1998). Bibliotecas escolares. Guía para el profesorado de educación primaria. Madrid: Narcea.

Valverde, P.; Carrasco, E. y Muñoz, J.M. (1997). La biblioteca un centro-clave de documentación escolar. Madrid: Narcea.