Using evolutionary trees for contextualize scientifically the teaching of plant biodiversity

Downloads

Article abstract page views:  708  

Info

Experiences, resources and other work
pp. 384-394
Published: 03-02-2016

Authors

Abstract

A didactic experience for teaching plant biodiversity in two undergraduate courses is presented. We proposed the usage of evolutionary trees as a tool for relating the diagnostic plant features with their evolutionary history. The proposal was evaluated as positive by analysing the student’s answers in the exam and their opinion expressed in a semi-structured survey. This approach, updated and consistent with the work of specialist, contributes for reconciling the dissociation between teaching and research at this educational level.

Keywords


Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Silvina Mariana Rosa, Soltera

Doctora en Ciencias Biologicas de la Universidad de Buenos Aires (Argentina, 2010) con especialidad en las areas de sistematica biologica, ecologia y biotecnogia. Paralelamente docente del area de Botanica, tanto en la Universidad de Buenos Aires como en la Universidad Nacional de San Martin desde el ano 2002. Actualmente docente con dedicacion exclusiva del Departamento de Biodiversidad y Biologia Experimental de la Universidad de Buenos Aires.

Hugo Tricarico, Casado

Hugo Tricárico es profesor de Didáctica de las Ciencias de la Escuela de Humanidades en la Universidad Nacional de General San Martín, Argentina desde el año 1995. Completó la Maestría sobre Enseñanza de Ciencias y Matemática, cursada en la Universidad Estadual de Campinas. Campinas — Brasil, en 1990. Ha publicado numerosos artículos en el área de la enseñanaza de las ciencias naturales