Diseño y desarrollo del máster en profesorado de educación secundaria durante su primer año de implantación
Info
Abstract
El curso académico 2009/2010 ha sido el primer año de implantación del nuevo máster de profesorado de secundaria en un gran número de universidades españolas. En la Asociación de Profesores e Investigadores en Ciencias Experimentales (APICE) ha surgido la inquietud de indagar en las características de este máster y para ello se ha administrado un cuestionario que ha sido cumplimentado por veinte profesores expertos en la formación de profesores de secundaria. En este trabajo se presentan estos resultados y se aportan las principales fortalezas, debilidades y propuestas de mejora para sucesivos años de implementación.
Palabras clave: Formación de Profesorado; Educación Secundaria; Universidad Española.
Design and development of the Máster in Teacher Education of Secondary Education for his first year of implantation
The academic year 2009/2010 was the first year of implementation of the new master of secondary school teachers in a large number of spanish universities. In the Association of Professors and Researchers in Experimental Sciences (APICE) concerns has emerged to investigate the characteristics of this graduate. A questionnaire was administered and completed by twenty experienced teachers in the training of secondary teachers. In this paper we present these results and provide the main strengths, weaknesses and suggestions for improvements to successive years of implementation.
Key words: Training of secondary teachers; high school; spanish university.
Keywords
Downloads
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC