The TIC used as motivating agents in there adding habits of secondary school students

Número

Downloads

Article abstract page views:  226  

DOI

https://doi.org/10.25267/Hachetetepe.2014.v1.i8.11

Info

Articles
125-129
Published: 01-05-2014
PlumX

Authors

Abstract

ICTs are embedded in the XXI century and even in schools. Thus, teenagers have incorporated these resources to their living environment, becoming part of their modus vivendi.In the field of education, reading rates are still pending in education, since teens do not get to see it as an experiential element but as integrated into their academic life.As a result, unifying these two approaches, we propose a plan of reading performance in order to check the role that ICT can play in the reading habits of adolescents in the Secondary stage.

Keywords

ICT, reading, experimental design, high school student

Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Heredia Ponce, H. (2014). The TIC used as motivating agents in there adding habits of secondary school students. Hachetetepé. Scientific Journal of Education and Communication, (8), 125–129. https://doi.org/10.25267/Hachetetepe.2014.v1.i8.11

References

Amar, V. (2008). Tecnologías de la información y comunicación, sociedad y educación (Sociedad, e-herramientas, profesorado y alumnado). Madrid: Tébar.

Amar, V. (2006). Las nuevas tecnologías aplicadas a la educación. Cádiz: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Cádiz.

Barroso, J. y Cabero, J. (2010). La investigación educativa en TIC: visiones prácticas. Madrid: Síntesis.

Bernal, C. y Angulo, F. (2013). “Interacciones de los jóvenes andaluces en las redes sociales”. En Comunicar, 40; 25-30.

Cassany, D. (2012). En_ línea. Leer y escribir en la red. Barcelona: Anagrama.

Colás, P., González, T. y De Pablos, J. (2013). “Juventud y redes sociales: Motivaciones y usos preferentes”. En Comunicar, 40; 15-23.

Colomer, T. (Coord.) (2008). Lecturas adolescentes. Barcelona: Graó.

Mcmillan, J. H. y Schumacher, S. (2005). Investigación educativa. Pearson Educación: Madrid.

INFORME PISA 2009 (2010). Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económico. http:/www. mecd.gob.es/inee /estudios/pisa.html (Recuperado el 17 de mayo de 2013).

Larrañaga, E, Yubero, S. y Cerillo, P. (2008). Estudio sobre hábitos de lectura de los universitarios españoles. Madrid: Fundación SM.

Lara, T., Zayas, F., Arrukero, N.A. y Larequi, E. (2009). La competencia digital en el área de Lengua. Barcelona: Octaedro.

MINISTERIO DE EDUCACIÓN Y CIENCIA: Real Decreto 10/1995, de 29 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas correspondientes a la Educación

Secundaria Obligatoria, Boletín Oficial del estado, 5 de enero nº5.

Palomo, R., Ruiz, J. y Sánchez, J. (2008). Enseñanza con TIC en el siglo XX. La escuela 2.0. Madrid: Editorial MAD.

Perdomo, C. (2005). Animación a la lectura en Educación Secundaria, análisis y

propuestas. Tenerife: Universidad La Laguna.

Prensky, M. (2001): “Digital natives, digital inmigrants”.En On the Horizon. 5; 1-6.

Solé, I. (1999). Estrategias de lectura. Barcelona: Editorial Grao.

Sánchez-Migallón Carreras, A. Mª. y Sánchez-Migallón Carreras, Mª del C. (2011). “Análisis e influencias de las tic y los libros como material para el fomento de la lectura en el ámbito socio-cultural, familia y escolar” En I Congreso Internacional Virtual de Educación Lectora.

Similar Articles