T.v. shows as a resourcetodevelopthecontents of theSpanishLanguage and LiteratureAtrapa un… punto,educationaltelevision 1º ESO

Número
Article abstract page views:  201  

Info

Articles
131-138
Published: 01-05-2014
  • Raúl Rubio Millares (ES) IES García Lorca, Algeciras

Abstract

Multiple are the news, articles and investigations that focus on the existing relation between the infancy, the adolescence and the television. And it has a logic, according to the last statistics almost three hours of average pass a day in front of the screen. And what do they see? The hearings indicate us a series of programs that we might determine as slightly productive models and, as minimum, worrying for families and teachers. Nevertheless, also there exist programs of success that not only they entertain, but they can be taken to the classroom as didactic tool. In this experience there are consolidated the contents of Language and Literature across the adjustment of a program of success of the national television.

Keywords

Educational television, didactics of the language, digital literacy

Downloads

How to Cite

Rubio Millares, R. (2014). T.v. shows as a resourcetodevelopthecontents of theSpanishLanguage and LiteratureAtrapa un… punto,educationaltelevision 1º ESO. Hachetetepé. Scientific Journal of Education and Communication, (8), 131–138. Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/hachetetepe/article/view/6282

References

Alonso Martín, Mª del Cr. (2010). “Variables del aprendizaje significativo para el desarrollo de las competencias básicas”. En Seminario de Prácticas del profesorado.

Amar, V. (2008). Tecnologías de la Información y la Comunicación, Sociedad y Educación. Madrid: Tébar.

Calderón-Rehecho, A. (2012): “Pensando en TIC... desde la biblioteca”. En Hachetetepé, 4. http://grupoeducom.com/pensando-en-tic-desde-la-biblioteca/ (Recuperado el 27 de diciembre de 2013).

Cassany, D., Luna, M. y Sanz, G. (2002). Enseñar Lengua. Barcelona: Graò.

Gomes, A. R. (2012) “Lectura de imagen y aprendizaje significativo”.En Hachetetepé, 4. http://grupoeducom.com/lectura-de-imagen-y-aprendizaje-significativo/ (Recuperada el 27 de diciembre de 2013).

Jacquet, J. y Casulleras, S. (2010). 40 juegos para practicar la lengua española. Barcelona: Graò.

Romero, M. Fr. (2008). “El Romanticismo en la música actual”. En Cuadernos de Pedagogía, 384.

Ruiz Bikandi, U. (2011). Didáctica de la Lengua castellana y la Literatura. Barcelona: Graò.

Sánchez Benítez, G. (2010). “Las estrategias de aprendizaje a través del componente lúdico”. En Suplementos marco ELE, 11. http://marcoele.com/descargas/11/sanchez-estrategias-ludico.pdf (Recuperada el 3 de enero de 2014).