Research on dragons: a teaching sequence to promote the understanding of Nature of Science at Secondary School

Downloads

Article abstract page views:  1742  

Info

Science education today
pp. 85-99
Published: 28-10-2012

Authors

Abstract

This paper presents a teaching sequence explicitly designed to improve the understanding of Nature of Science and support Secondary School students to acquire adequate understanding about scientific hypothesis, theories and laws. The instructional intervention engages students in an inquiry process where they have to formulate hypothesis, analyse data and draw conclusions based on evidence. It is a student-centred methodology where teachers act as facilitators and guides, promoting the development of scientific competences and the meaningful understanding of the terms hypothesis, law and theory.

Keywords


Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Marta Romero Ariza, Universidad de Jaén

Doctora en Química Orgánica, motivada por contribuir a la comprensión y aplicación de las ideas científicas para entender y explicar el mundo, ingresé en el Departamento de Didáctica de las Ciencias de la Universidad de Jaén en 2006. Desde entonces investigo sobre nuevas enfoques y recursos para mejorar y potenciar el aprendizaje de las ciencias, participando en varios proyectos internacionales. Actualmente estoy involucrada en el desarrollo y evaluación de materiales y propuestas educativas para promover una imagen adecuada sobre la ciencia, en la promoción del aprendizaje por investigación y la investigación en torno al potencial de las nuevas tecnologías para facilitar el aprendizaje de las ciencias.

Most read articles by the same author(s)