##plugins.themes.default.accessible_menu.label##
##plugins.themes.default.accessible_menu.main_navigation##
##plugins.themes.default.accessible_menu.main_content##
##plugins.themes.default.accessible_menu.sidebar##
Home
Register
Login
Toggle navigation
Search Query
Editorial UCA
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
Home
Current
Archives
Preprint
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Advisory Board of the Journal
Abstracting & Indexing
Digital preservation policy
Submissions
Contact
Home
Register
Login
Search Query
Editorial UCA
>
Home
/
Archives
/
Vol. 17 No. 1 (2020): 17(1). January 2020
Vol. 17 No. 1 (2020): 17(1). January 2020
17(1). January 2020
Published:
2020-01-15
Editorial
About the importance of contextualizing science education researchs
Jose M. Oliva Martinez
(ES)
ORCID
1001
PDF (Español (España))
1961
EPUB (Español (España))
133
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Fundamentals and current research lines
Internet scientific information seen by students of Compulsory Secondary Education: An exploratory study of their digital competences
Daniel Valverde-Crespo
(ES)
ORCID
, Antonio José De Pro Bueno
(ES)
ORCID
, Joaquín González-Sánchez
(ES)
ORCID
1101
PDF (Español (España))
2380
EPUB (Español (España))
97
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Anexo I (Español (España))
266
The relationship among beliefs about problem solving, epistemological beliefs, grade level, sex, and problem solving achievement: A study in secondary school
Javier Alabau Gonzalvo
(ES)
ORCID
, Joan Josep Solaz-Portolés
(ES)
ORCID
, Vicente Sanjosé López
(ES)
ORCID
1102
PDF (Español (España))
1194
EPUB (Español (España))
107
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Anexo I (Español (España))
581
Learning Einstein’s Theory of Special Relativity: State Of the Art
Xabier Prado Orbán
(ES)
ORCID
, José Manuel Domínguez-Castiñeiras
(ES)
ORCID
, Iván Area
(ES)
ORCID
, Ángel Paredes
(ES)
ORCID
, Jorge Mira
(ES)
ORCID
1103
PDF (Español (España))
1425
EPUB (Español (España))
114
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Experiences, resources and other work
Playing with Dragons: A ludic experience as an introduction to phylogenetic concepts in biodiversity teaching
Pablo Adrián Dinghi
(AR)
ORCID
, Noelia Verónica Guzmán
(AR)
ORCID
, Daniela Soledad Monti
(AR)
ORCID
1201
PDF (Español (España))
2270
EPUB (Español (España))
137
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Material suplementario S1 (Español (España))
412
Material suplementario S2 (Español (España))
356
Artificial dyes and their relation to health
Rocío Belén Kraser
(AR)
ORCID
, Sandra Analia Hernández
(AR)
ORCID
1202
PDF (Español (España))
2906
EPUB (Español (España))
100
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Raptor pellets as evidence in an inquiry-based teaching. Students’ perceptions on what they have learnt and felt
M. Rut Jiménez-Liso
(ES)
ORCID
, Helena Gómez-Macario
(ES)
ORCID
, María Martínez-Chico
(ES)
ORCID
, Anna Garrido-Espeja
(ES)
ORCID
, Rafael López-Gay
(ES)
ORCID
1203
PDF (Español (España))
1578
EPUB (Español (España))
105
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Anexo I (Español (España))
103
Science education today
Ibero-American Virtual Museums in Spanish as contexts for the teaching and learning of science
Micaela Del Valle Rasino
(AR)
ORCID
, Ximena Ayelén Broiero
(AR)
ORCID
, Leticia Garcia-Romano
(AR)
ORCID
1301
PDF (Español (España))
1797
EPUB (Español (España))
104
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
The human being and the health in the Spanish Primary textbooks (6-11 years old). What do they provide to the socio-scientific problem of the nutrition in the early childhood?
Mireia Illescas-Navarro
(ES)
ORCID
, Marta Cruz-Guzmán
(ES)
ORCID
, Ana María Criado
(ES)
ORCID
1302
PDF (Español (España))
3897
EPUB (Español (España))
101
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Anexo (Español (España))
72
Science Teacher Education
Experience in teachers training based on the history and philosophy of chemistry
José Antonio Chamizo Guerrero
(MX)
ORCID
, Juan Carlos García
(MX)
ORCID
1601
PDF (Español (España))
1239
EPUB (Español (España))
109
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Anexo I (Español (España))
375
Anexo II (Español (España))
75
A participatory approach for in-service teacher instruction in Natural Sciences, Environmental and Health Education
Ana Dumrauf
(AR)
ORCID
, Silvina Cordero
(AR)
ORCID
1602
PDF (Español (España))
1545
EPUB (Español (España))
106
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
11