##plugins.themes.default.accessible_menu.label##
##plugins.themes.default.accessible_menu.main_navigation##
##plugins.themes.default.accessible_menu.main_content##
##plugins.themes.default.accessible_menu.sidebar##
Home
Register
Login
Toggle navigation
Search Query
Editorial UCA
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
Home
Current
Archives
Preprint
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Advisory Board of the Journal
Abstracting & Indexing
Digital preservation policy
Submissions
Contact
Home
Register
Login
Search Query
Editorial UCA
>
Home
/
Archives
/
Vol. 17 No. 1 (2020): 17(1). January 2020
Vol. 17 No. 1 (2020): 17(1). January 2020
17(1). January 2020
Published:
2020-01-15
Editorial
About the importance of contextualizing science education researchs
Jose M. Oliva Martinez
(ES)
ORCID
1001
PDF (Español (España))
1958
EPUB (Español (España))
130
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Fundamentals and current research lines
Internet scientific information seen by students of Compulsory Secondary Education: An exploratory study of their digital competences
Daniel Valverde-Crespo
(ES)
ORCID
, Antonio José De Pro Bueno
(ES)
ORCID
, Joaquín González-Sánchez
(ES)
ORCID
1101
PDF (Español (España))
2371
EPUB (Español (España))
91
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Anexo I (Español (España))
265
The relationship among beliefs about problem solving, epistemological beliefs, grade level, sex, and problem solving achievement: A study in secondary school
Javier Alabau Gonzalvo
(ES)
ORCID
, Joan Josep Solaz-Portolés
(ES)
ORCID
, Vicente Sanjosé López
(ES)
ORCID
1102
PDF (Español (España))
1191
EPUB (Español (España))
102
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Anexo I (Español (España))
579
Learning Einstein’s Theory of Special Relativity: State Of the Art
Xabier Prado Orbán
(ES)
ORCID
, José Manuel Domínguez-Castiñeiras
(ES)
ORCID
, Iván Area
(ES)
ORCID
, Ángel Paredes
(ES)
ORCID
, Jorge Mira
(ES)
ORCID
1103
PDF (Español (España))
1406
EPUB (Español (España))
111
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Experiences, resources and other work
Playing with Dragons: A ludic experience as an introduction to phylogenetic concepts in biodiversity teaching
Pablo Adrián Dinghi
(AR)
ORCID
, Noelia Verónica Guzmán
(AR)
ORCID
, Daniela Soledad Monti
(AR)
ORCID
1201
PDF (Español (España))
2266
EPUB (Español (España))
134
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Material suplementario S1 (Español (España))
409
Material suplementario S2 (Español (España))
353
Artificial dyes and their relation to health
Rocío Belén Kraser
(AR)
ORCID
, Sandra Analia Hernández
(AR)
ORCID
1202
PDF (Español (España))
2904
EPUB (Español (España))
96
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Raptor pellets as evidence in an inquiry-based teaching. Students’ perceptions on what they have learnt and felt
M. Rut Jiménez-Liso
(ES)
ORCID
, Helena Gómez-Macario
(ES)
ORCID
, María Martínez-Chico
(ES)
ORCID
, Anna Garrido-Espeja
(ES)
ORCID
, Rafael López-Gay
(ES)
ORCID
1203
PDF (Español (España))
1570
EPUB (Español (España))
100
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Anexo I (Español (España))
98
Science education today
Ibero-American Virtual Museums in Spanish as contexts for the teaching and learning of science
Micaela Del Valle Rasino
(AR)
ORCID
, Ximena Ayelén Broiero
(AR)
ORCID
, Leticia Garcia-Romano
(AR)
ORCID
1301
PDF (Español (España))
1791
EPUB (Español (España))
99
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
The human being and the health in the Spanish Primary textbooks (6-11 years old). What do they provide to the socio-scientific problem of the nutrition in the early childhood?
Mireia Illescas-Navarro
(ES)
ORCID
, Marta Cruz-Guzmán
(ES)
ORCID
, Ana María Criado
(ES)
ORCID
1302
PDF (Español (España))
3891
EPUB (Español (España))
97
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Anexo (Español (España))
69
Science Teacher Education
Experience in teachers training based on the history and philosophy of chemistry
José Antonio Chamizo Guerrero
(MX)
ORCID
, Juan Carlos García
(MX)
ORCID
1601
PDF (Español (España))
1237
EPUB (Español (España))
103
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Anexo I (Español (España))
371
Anexo II (Español (España))
70
A participatory approach for in-service teacher instruction in Natural Sciences, Environmental and Health Education
Ana Dumrauf
(AR)
ORCID
, Silvina Cordero
(AR)
ORCID
1602
PDF (Español (España))
1533
EPUB (Español (España))
101
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
11