##plugins.themes.default.accessible_menu.label##
##plugins.themes.default.accessible_menu.main_navigation##
##plugins.themes.default.accessible_menu.main_content##
##plugins.themes.default.accessible_menu.sidebar##
Home
Register
Login
Toggle navigation
Search Query
Editorial UCA
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
Home
Current
Archives
Preprint
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Advisory Board of the Journal
Abstracting & Indexing
Digital preservation policy
Submissions
Contact
Home
Register
Login
Search Query
Editorial UCA
>
Home
/
Archives
/
Vol. 19 No. 2 (2022): 19(2). april de 2022
Vol. 19 No. 2 (2022): 19(2). april de 2022
19(2). april de 2022
Published:
2022-04-18
Number of items to display:
10
Fundamentals and current research lines
What do students know about robotics?
Leandro Lopez Gonzalez
(ES)
ORCID
, Antonio De Pro Bueno
(ES)
ORCID
2101
PDF (Español (España))
892
EPUB (Español (España))
86
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
XML (Español (España))
88
Analysis of teaching external geological processes in the compulsory secondary school of the Autonomous Community of the Basque Country
Naroa Martínez Braceras
(ES)
ORCID
, Arantxa Bodego
(ES)
ORCID
, Aitor Payros
(ES)
ORCID
, Alvaro Antón
(ES)
ORCID
2102
PDF (Español (España))
822
EPUB (Español (España))
80
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
XML (Español (España))
81
What bioethics contents are addressed in 11th grade Scientific Culture books? How and what do teachers work in their classrooms?
Sergio Calavia Lombardo
(ES)
ORCID
, Beatriz Mazas Gil
(ES)
ORCID
, Beatriz Bravo Torija
(ES)
ORCID
2103
PDF (Español (España))
754
EPUB (Español (España))
87
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
XML (Español (España))
83
Experiences, resources and other work
Teacher’s role and scientific inquiry: Analysis of an experience about pests in a Chilean rural school
Marlene Morales
(CL)
ORCID
, Katherine Acosta-García
(CL)
ORCID
, Carlos Rodríguez
(CL)
ORCID
2201
PDF (Español (España))
1301
EPUB (Español (España))
86
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
XML (Español (España))
82
Diseño y evaluación de “Micro-Hoek”: un microscopio a bajo costo con teléfonos móviles para la educación básica
Mariano Rodríguez-Malebrán
(CL)
ORCID
, Edgardo Mundaca Maldonado
(CL)
ORCID
, Maricel Occelli
(AR)
, Yefrin Ariza
(CL)
ORCID
2202
PDF (Español (España))
1508
EPUB (Español (España))
86
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
XML (Español (España))
86
Measurement of the Planck’s constant with an incandescent lamp and an LED as a photodetector
Alejandro del Mazo Vivar
(ES)
ORCID
, Santiago Velasco Maíllo
(ES)
ORCID
2203
PDF (Español (España))
1004
EPUB (Español (España))
82
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
XML (Español (España))
80
Scientific dissemination on YouTube in Latin America. Case Studies of universities, museums and YouTubers
Vivian Ojeda- Serna
(EC)
, Rosa García-Ruiz
(ES)
ORCID
2204
PDF (Español (España))
1233
EPUB (Español (España))
82
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
XML (Español (España))
137
Science Teacher Education
Characterization of the conceptions and beliefs of teachers of Natural Science's in continuos training from the formulation and use of the questions.
Maria Paola Cerquera-Arias
(CO)
ORCID
, Zully Cuéllar-López
(CO)
ORCID
, Maria Del Mar Cachaya-Polanco
(CO)
ORCID
, Liz Alexandra Suárez-Leiva
(CO)
ORCID
, Stefanía Cuéllar-Alvira
(CO)
ORCID
2601
PDF (Español (España))
1119
EPUB (Español (España))
91
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
XML (Español (España))
192
Investigaciones de diseño
Experimenting with minerals in Early Childhood Education: evaluation of a free-choice science space
Ester Mateo Gonzalez
(ES)
ORCID
, María José Sáez-Bondía
(ES)
ORCID
2801
PDF (Español (España))
1610
EPUB (Español (España))
102
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
XML (Español (España))
92
Español
Gimena Fussero
(AR)
ORCID
, Maricel Occelli
(AR)
2802
PDF (Español (España))
1139
EPUB (Español (España))
80
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
XML (Español (España))
81
10